Shop Mobile More Submit  Join Login
Route S1 by Kyle-Dove Route S1 by Kyle-Dove
Looks familiar? Sinnoh is in my mmo now! xD Just this one route so far though.
All tiles are completely made by me though made to look like the official ones.

I've put in the Sinnoh starters in the wild as 1% chance of appearing temporarily : D
Add a Comment:
 
:iconraythedeku:
Raythedeku Featured By Owner Oct 20, 2013
Will this sinnoh remake mmo have new gym desings/types/leaders? Maybe a Fairy or Dark type gym?
Reply
:iconpopaul:
PoPaul Featured By Owner Jul 21, 2013
Oh... Si que extraño la cuarta generación... :)
Reply
:iconsalgadoow:
Salgadoow Featured By Owner May 19, 2013
It was maked in RPG Maker? I have any ideias but i don't know what program used.
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 20, 2013  Hobbyist Digital Artist
Not RPG Maker, a custom tiling program for the mmo.
Reply
:iconsalgadoow:
Salgadoow Featured By Owner May 20, 2013
Could you tell me the name of the program? thank you
Reply
:iconkigumichan:
kigumichan Featured By Owner May 12, 2013  Hobbyist General Artist
This is for your MMORPG?
Reply
:icontheevilwalrus:
TheEvilWalrus Featured By Owner May 11, 2013  Student
how can we play it, is it active right now?
Reply
:iconshifterdreams:
ShifterDreams Featured By Owner May 10, 2013  Hobbyist
x3 can i have a link to the game
Reply
:iconjoojishibuki:
joojishibuki Featured By Owner May 9, 2013  Student Digital Artist
Ahhhh I can't wait for the beta! Any idea for how longer it will take? I love sinnoh so much too it's a great region! I know you will be able to do it justuce :)
Reply
:iconmonecranestpourri:
Monecranestpourri Featured By Owner May 9, 2013  Student General Artist
SHUT UP AND TAKE MY MONEY

Lol, you're awesome. Awesome. AWESOME.
(Btw, Will Unova be in it?)
Reply
:iconparadoxum-s:
Paradoxum-S Featured By Owner May 9, 2013
Podrías hacer la de Atlas primero porque si no nunca conseguirás una beta T.T
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Estoy haciendo Atlas primero pero entre todas las cosas que hago me aburro y cuando eso pasa haga otros mapas como este.
Reply
:iconluciaseriin:
LuciaSeriin Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Wait isn't that..? *reads description* Aaah I knew I just walked that Route some time ago (played Platinum for the first time, I totally skipped that Gen when it was released).

Looks very nice. :3 I already liked those random snow spots when I went by and those cute flowers :3 ...although, when I think about it now, it doesn't make sence to see such flowers and snow at the same time xD
Reply
:iconmoofen:
Moofen Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
So cool! > u <
I'm really excited to play this
Reply
:iconspireex:
SpireEx Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Traditional Artist
1% ?? OMG so it's like looking for a needle in a haystack :XD::XD:

Very good work anyway :D:D:D:D
Reply
:iconlucoshi10:
Lucoshi10 Featured By Owner May 9, 2013
Love it! :D
Reply
:iconisabj:
Isabj Featured By Owner May 9, 2013  Student General Artist
1% O.O I want my penguin T_T
Reply
:iconerwin0859:
Erwin0859 Featured By Owner May 9, 2013
Oh God :O

SINNOH !!! :love:
Reply
:icondiamondsnake:
Diamondsnake Featured By Owner May 8, 2013  Hobbyist General Artist
Gorgeous :D
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Thanks!
Reply
:iconyurikohyamaky:
YurikohYamaky Featured By Owner May 8, 2013  Student Digital Artist
The moment I saw this, the first though is "waaaaiiiitTTTTT OMG I KNOW THIS ROUTE I SAW IT AND I WALKED IT AND I LOVE IT OMGGGGGG" xD
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Haha yup! Lots of memories here.
Reply
:iconyurikohyamaky:
YurikohYamaky Featured By Owner May 9, 2013  Student Digital Artist
Really love this)) Wonna playyy ittt *3*
Good luck in this! x)
Reply
:iconjousan:
Jousan Featured By Owner May 8, 2013
Sweet :DD
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Thank you :3
Reply
:iconjousan:
Jousan Featured By Owner May 9, 2013
You're welcome :hug:
Reply
:iconpioxys:
Pioxys Featured By Owner May 8, 2013  Hobbyist Digital Artist
Sinnoh too????
You just keep making this more surprising.:)
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Haha yup.
Reply
:iconmalice936:
malice936 Featured By Owner May 8, 2013  Hobbyist Digital Artist
hmm.... not trying to be mean but the trees look a little wide kyle o.0
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
They are the same width as all my usual trees haha.
Reply
:iconmalice936:
malice936 Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
It might just be the way you have the roots set up then. Looking closer I can tell that they're not the trunk of the tree, but you might wanna define the ones off to the side just a little bit more?
Reply
:iconcrisfarias:
CrisFarias Featured By Owner May 8, 2013  Hobbyist Digital Artist
sinnoh best region <3 WOOOOOOOOO KYLE, oh yeah, gimme your skype by note? :3
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Sinnoh is my favourite region! Noting you now.
Reply
:iconcrisfarias:
CrisFarias Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
omg really? it's my
fav too ;o;
Reply
:iconfrozenfeather:
FrozenFeather Featured By Owner May 8, 2013  Hobbyist Traditional Artist
that's cool that you have the starters wild!

is that snow on the trees?

i love the stumps! those aren't in sinnoh are they?
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Yeah I always thought they should have the starters in the wild at a very low chance. Yup snow on the trees and on the ground, same as in Platinum.
The stumps arent in sinnoh, nope. Those are mine.
Reply
:iconfrozenfeather:
FrozenFeather Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Traditional Artist
well cool
Reply
:iconrockcandyfireworks:
RockCandyFireworks Featured By Owner May 8, 2013  Student
ooh it looks great, buddy! love the idea of being able to catch a sinnoh starter! is the route accessible yet?
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Yeah Cheryl from DPP teleports you here, I think she's outside the park!
Reply
:iconrockcandyfireworks:
RockCandyFireworks Featured By Owner May 9, 2013  Student
found her! and the kanto warp. but i accidentally K.O.ed a charmander. -___-;
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Haha xD I spent like 3 hours just looking for a kanto starter and finally found a squirtle when I was about to go to bed (I didn't want squirtle...)

Seems like loads of people have had some good luck though!
Oh btw I finished the walking sprites for Phoenan, so the whole line is nearly done.
Reply
:iconrockcandyfireworks:
RockCandyFireworks Featured By Owner May 9, 2013  Student
oh, awesome! i better go do some training...
Reply
:iconmidnitez-remix:
Midnitez-REMIX Featured By Owner May 8, 2013  Professional Digital Artist
I don't want to sound mean or anything, but I think with your level of work you can do better than this. It feels to plain and empty in my opinion, but it's your game so you can do as you like. :shrug:
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Haha it's not mean. I think I could probably do better, but I don't want to spend too long on every single route (with like 6 regions to make that would kill me xD)

It originally looked really different, with a bit of a forest and all kinds of things, but I went back to making it look more like the original map.

Do you mean tile-wise or just layout?
Reply
:iconmidnitez-remix:
Midnitez-REMIX Featured By Owner May 9, 2013  Professional Digital Artist
Both. The fact is, if the game takes place some time before or after the events in Sinnoh then logically it would look different in some way. Even if it took place at the same time, the time to take to get there, it would be at least slightly different. And even without thinking of the time frame, some tile or layout choices that fit the style of your game would be good.

Just saying. And also, even with the time it takes to do all the maps, isn't it better to get it right than just "good enough".
Reply
:iconharikenn:
harikenn Featured By Owner May 8, 2013  Hobbyist Digital Artist
"Looks familiar? Sinnoh is in my mmo now!"
Reply
:iconmidnitez-remix:
Midnitez-REMIX Featured By Owner May 8, 2013  Professional Digital Artist
I know what it says. And I'm saying there is no reason you can't improve and enhance the blueprint you have.
Reply
:iconxtreme1992:
Xtreme1992 Featured By Owner May 8, 2013  Hobbyist Digital Artist
Improving an official Pokemon map is almost impossible if you try to keep the Pokemon feeling of the map. That is just my opinion thought.
Reply
:iconcheez-ltz:
Cheez-ltz Featured By Owner May 8, 2013  Student General Artist
impressive work :'D
Reply
:iconkyle-dove:
Kyle-Dove Featured By Owner May 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
Thank you C:
Reply
Add a Comment:
 
×
Download PNG 1593 × 468




Details

Submitted on
May 8, 2013
Image Size
97.4 KB
Resolution
1593×468
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
3,935
Favourites
101 (who?)
Comments
50
Downloads
33
×